Procés de treball i metodologia

” Des de l’home més noble al més humil, tots tenen el deure de millorar i corregir el seu propi ésser”

_Confucio

La metodologia de HABILIS descriu els quatre passos essencials que s’han de dur a terme de forma sistemàtica per aconseguir la millora contínua de cadascun dels serveis que prestem als nostres clients, per reduir errors, augmentar l’eficàcia i eficiència, donar solució als problemes i prevenir i eliminar riscos potencials.

Es compon de 4 etapes cícliques, de manera que un cop acabada l’etapa final s’ha de tornar a la primera i repetir el cicle de nou, perquè les activitats siguin revaluades periòdicament i incorporar, així, noves millores.

Quan es busca obtenir una millora contínua en un servei, el primer que cal fer és planificar-(FASE 1- PLANIFICACIÓ), després dur a terme les accions planificades (FASE 2- IMPLANTACIÓ), a continuació, es comprova què tal s’ha fet (FASE 3 – REVISIÓ) i finalment s’implementen els canvis pertinents per no tornar a incórrer en els mateixos errors (FASE 4 – MILLORA) Novament es comença el cicle planificant la seva execució, però introduint les millores procedents de l’experiència anterior.

null
null

Planificació

null
null

Implantació

null
null

Revisió

null
null

Millora

grafico-fase1-habilis-catalan

1.Planificació

El Responsable de Projectes i d’Operacions de HABILIS es reuneixen amb el client per recopilar tota la informació necessària per poder realitzar una bona anàlisi del servei.

Posteriorment, es realitza un estudi de viabilitat, fent especial atenció als aspectes legals i operatius.

En aquesta fase es defineixen també els mitjans humans (personal necessari i perfils) i materials necessaris per poder dur a terme el servei. Així mateix, vam realitzar el disseny dels processos i procediments de treball, establim els indicadors de qualitat i productivitat, establim els KPI’s i marquem els objectius. Amb tot això, es defineix el quadre de comandament del servei.

grafico-fase2-habilis-catalan

2.Implantació

El Responsable de Projecte engega tots els procediments documentats resultants de la planificació del servei (Fase 1), se selecciona i es contracta tot el personal i es doten els recursos materials necessaris (maquinària, EPI’s, uniformitat, etc.)

Un factor clau d’èxit, en aquesta fase, és realitzar una bona selecció dels perfils establerts en la fase 1 i un bon Pla d’Acolliment al personal assignat al servei que ens garantirà una engegada satisfactòria. Aquest ha d’incloure:

  • Formació en PRL
  • Formació dels processos i procediments de treball
  • Informació dels llocs
  • Qualitat
  • Objectius
  • Cultura de la millora contínua

3.Revisió

Una vegada iniciat el servei, s’analitzen els indicadors i la consecució dels objectius establerts en la fase 1.

4.Millora

En aquesta fase modifiquem els processos i procediments de treball, segons les conclusions de la fase anterior, per establir elements de millora del servei. El Responsable de Projecte documenta aquesta fase, amb l’aprovació del client, i inclou els plans d’acció i de millora.

Accepta el canvi 

Respecta els rols de cadascun

Lideratge en tots els nivells

En continuar utilitzant el nostre lloc web, vostè accepta l'ús de galetes. Més informació

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per a que vostè tingui la millor experiència d’usuari. Si segueix navegant està prestant el seu consentiment per a l’acceptació de les referides cookies i l’acceptació de la nostra POLITICA DE COOKIES, cliqui a l’enllaç per a més informació. A més, pot consultar el nostre AVÍS LEGAL i la nostra pàgina de POLITICA DE PRIVACITAT.

Tancar